A feltalálók élete ritkán irigylésre méltó, de az már túlzás, ha a saját találmánya végez vele idő előtt. Dicső és cikis eltávozások.

Alexander Bogdanov (1873-1928) a vérátömlesztés feltalálója. Napjainkban életek millióit menti meg, Bogdanov eredeti célja az örök fiatalság, vagy legalábbis a részleges megújulás volt. Vérátömlesztésbe halt bele, miután olyan vért kapott, amely egy maláriás és egyúttal TBC-s betegtől származott, ráadásul a vércsoport sem egyezett.

Francis Edgar Stanley (1849-1918) kifejlesztette a Stanley gőzhajtású autót. Balesetben halt meg, egy farakásnak rohant gőzautójával.

Franz Reichelt (1879 - Párizs, 1912. február 4.) osztrák származású, Franciaországban élő szabómester volt, egy olyan ejtőernyő kifejlesztésén dolgozott szabadidejében, amely megmentheti a bajba került pilótákat. Szerkezete leginkább egy nagy - zsinórokkal, gumival, rudakkal összeerősített - kabátra emlékeztetett, amely a tervek szerint a levegőben szétterül, és viselője leereszkedhet vele a földre. Számos kísérletet hajtott végre szerkezetével bábukkal, azok túlnyomó többsége sikertelen volt.

Reichelt engedélyt kért arra, hogy szerkezetét egy bábura erősítve kipróbálhassa az Eiffel-toronyról. A jóváhagyás birtokában 1912. február 4-én megjelent az építménynél, majd közölte, hogy ő maga ugrik le. A feltaláló egy rövid ideig hezitált a vaskorláton állva, majd az összecsődült újságírók és érdeklődők előtt levetette magát a mintegy 60 méteres magasságból. Az ernyő nem terült szét, így Reichelt a földnek csapódott, és azonnal meghalt. Halálos kísérlete után a Repülő Szabó néven is emlegették.

Harry K. Daghlian Jr. és Louis Slotin az atombomba kifejlesztésén dolgozott, Balesett során halálos mértékű sugárzás érte őket.

Horace Lawson Hunley  tervezte és építette meg az első olyan tengeralattjárót, volt képes éles harci helyzetben megsemmisíteni egy hajót. Nyolc ember hajtotta kézi erővel azt a fából készült tengeralattjárót. Támadás után a C.S.S. Hunley tervezőjével és a teljes legénységgel együtt odaveszett.

Ismail Ibn Hammad al-Jawhari muszlim tudós valamikor 1010 körül, meg volt győződve arról, hogy kötelekkel összefogott, fából készült szárnyakkal képes repülni fog. Allahban és szerkezetében bízva leugrott egy mecset tetejéről. nem élte túl.

Ma már bizonytalan, hogy James Douglas, Morton negyedik grófja, a Guillotin egyik elődjének feltalálója, vagy csak skóciai elterjesztője volt az 1500-as évek második felében. A gróf rajongott a "tiszta munkát" végző szerkezetért. Hamarosan gyilkosságért halálra ítélték, és maga is kipróbálhatta a tiszta munkát.

A Qin-dinasztia idején Li Si fejlesztette ki az "öt fájdalom" nevű kivégzést. 208-ban ő is így végezte.

Otto Lilienthal német repülőgép-mérnök, feltaláló, pilóta. A repülés egyik úttörője a madarak repülését utánzó siklórepülőket tervezett és készített. A sárkányrepülés egyik úttörője. 1896. augusztus 9-én Berlinhez közel felszállt egy, a Birodalmi Találmányi Hivatalnál egyszerű vitorlás apparátus néven bejegyzett kétfedeles siklógéppel. A repülés jól indult, de egy hirtelen széllökés mindennek véget vetett: korrigáló mozdulatához már nem volt elég a magasság, gépe 17 méterről a földbe csapódott. A becsapódáskor eltört a gerince, kínszenvedések közepette egy nap múlva meghalt. Utolsó, még érthető szavai ezek voltak: "Áldozatokra szükség van!"

Megfizethető, régiós légitaxi kifejlesztésén dolgozott Michael Dacre. 2009-ben Kuala Lumpurtól 300 kilométerre északra fekvő Tekah repülőtérről hajtottak végre kísérleti repülést. Kétszáz méter magasról a földbe csapódott. Dacre nem élte túl.

Thomas Andrews Jr. a Harland és Wolff hajógyár rajzoló és tervezőrészlegének ügyvezetője, és a cég vezérigazgatója volt Belfastban, Írországban. Andrews volt a White Star Line hajótársaság tulajdonában lévő Olympic és Titanic tervezésének felügyelője és a hajók konstruktőre. A Titanic fedélzetén volt, amikor az 1912. április 14-én jéghegynek ütközött. Nem hagyta ott a hajót.

William Nelson (kb. 1879-1903) a General Electric alkalmazottja volt, és a motorkerékpár kifejlesztésén dolgozott. Egy tesztelés során belehalt a balesetbe.

Ha tetszik, lájkold, és oszd meg ismerőseiddel. Csatlakozz a több mint huszonhatezer főt számláló közösségünkhöz a Facebookon, mert sok mindent csak ott, vagy azon keresztül találsz meg. További blogjaink, és minden egyéb, ami érdekes, de nem ér meg egy blogbejegyzést. Linkek, fotók, videók, rövidebb és hosszabb infók, vagyis bővebb tartalommal várunk rád.

Ezt láttad már?

Napi videó:   Profi markolókezelő

Napi fotó:  Jakuza családi fotó

Macskaőrség:  Kicsik és macskák 2.

(via)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...